کامپیوتر

عنوان : کامپیوتر
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

سلام ببخشید چندروزپیش ویندوزکامپیوترموعوض کردم وقتی تحویل گرفتم و روشنش کردم مانیتور یه ربع بعد شروع ب کارکرد وقتیم ک خاموشش میکنم کیس ی نیم ساعت بعدخاموش میشه وقتی بردمش دوباره درستش کننن وقتی امتحان کرد زودی خاموش روشن شد ومشکلی نداشت
خواهش بگین مشکل از چیه
هارد و رمشم مشکلی نداشتن خیلی ممنون


پاسخ کارشناس

با سلام
اول از اتصالات اطمینان حاصل کنید
علت دیر روشن شدن خرابی خازنهای مدار منبع تغذیه میباشد
حالا راهکار برای دیر خاموش شدن
برای حل مشکل اقدام به باز کردن ویرایشگر ریجستری (نوشتن کلمه regedit در باکس جست و جوی ویندوز و یا فشردن کلید های ترکیبی Win+R و تایپ regedit)کنید و سپس به دایرکتوری با آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem

در حال حاظر ممکن است در سمت راست پنجره شما یک ورودی به نام VerboseStatus ببینید. روی آن راست کلیک و سپس Modify را انتخاب کنید و مقدار آن را به ۱ تغییر دهید. اگر هم این گزینه ورودی را ندیدید، در قسمت خالی پنجره راست کلیک و New را انتخاب و DWORD (32-bit) Value را بزنید. نام ورودی آن را VerboseStatus تعیین و مقدار آن را روی ۱ تنظیم کنید.
کنون در زمان خاموش کردن لیستی از فرآیند هایی که در حال خاموش شدن هستند را می بینید که به شما کمک میکند تا ببینید چه فرایندی مشکل دارد. به عنوان نمونه اگر Windows Update issue شما ایراد داشته باشد، شما مجبور به دانلود دوباره آپدیت در انتظار و یا دانلود و نصب آن به صورت دستی باشید. سایر مشکلات رایج مانند Corrupted Hardware Drivers (مشکل در درایور یک قطعه) و Network Processes هستند که خاموش نمی شوند.
پس اتمام گام ویرایش ریجستری، ممکن است متوجه شوید که یک مشکل در فرآیند دارید که نمی دانید چه طور آن را رفع کنید، در این شرایط اقدامات مناسب آپدیت کردن ویندوز به آخرین نسخه های منتشر شده و همینطور درایور های سیستم است. معمولا کاربران به خاطر مصرف ترافیک، جلو بروز رسانی ها خصوصاً ویندوز را میگیرند ولی برای رفع مشکلات، آپدیت کردن ویندوز لازم است.
به نظرم اگه میبینید مشکلتون با راهکارهایی که گفتم حل نمیشه خودتون یه ویندوز عوض کنید تمام راهکارهاش هم توی اینترنت هست

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1397/08/14

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!