کرش

عنوان : کرش
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

سلام خسته نباشید .ببخشد وقتی من به اینترنت متصل میشوم کامپیوتر هر چند لحضه به چند لحضه فریز میکنه و حدود پنج دقیقه باید صبر کنم تا درست شه وقتی که اینترنت رو قط میکنم پس از چند ثانیه دباره درست میشه . میشه راهنماییم کنید ممنون


پاسخ کارشناس

با سلام
ابزار Reliability Monitor، در واقع توقف‌های ناگهانی سیستم و اپلیکشین‌ها را به شکلی سریع و کاربرپسند به کاربران ویندوز ارایه می‌دهد. مایکروسافت این قابلیت را از زمان روی کار آمدن ویندوز ویستا به سیستم‌عامل‌های خود اضافه کرده است و ازاین‌رو این ابزار در تمام نسخه‌های امروزی ویندوزهای پس از ویندوز ویستا نیز ارایه شده است و همه آن‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

اگر می‌خواهید از این ابزار در سیستم‌عامل ویندوز خود استفاده کنید کافی است عبارت reliability را در قسمت سرچ استارت ویندوز تایپ کرده و سپس گزینه میان‌بر View reliability history را انتخاب کنید.
جالب است بدانید؛ رویدادهای مختلف در این برنامه براساس تاریخ مرتب می‌شوند و شما می‌توانید رویدادهای اخیر که از ستون سمت چپ آغاز می‌شوند را مشاهده نمایید. علاوه‌بر این در این برنامه شما قادر خواهید بود تاریخچه‌ای از رویدادهای چندین هفته اخیر را به‌راحتی مشاهده نمایید و سایر رویدادها را به صورت هفته‌ای نیز ببینید.

اگر ویندوز شما فریز و یا کرش کرده باشد در ستون مربوط به تاریخ موردنظر یک دایره قرمزرنگ به همراه حرف X را مشاهده خواهید کرد. حال اگر بر روی آن کلیک کنید، به‌راحتی می‌توانید اطلاعات تکمیلی را در پایین صفحه ببینید.

معمولاً شما در این قسمت به دنبال رویدادهای خطرناک هستید اما شاید اطلاعات دیگر نیز برایتان سودمند باشند. به‌عنوان مثال با استفاده از تاریخچه رویدادها قادر خواهید بود تا زمان دقیق نصب برنامه‌ها بر روی سیستم خود را مشاهده کنید و ازاین‌رو می‌توانید ببینید که آیا پس از نصب یک برنامه خاص کرش رخ داده است یا خیر؟
همچنین در صورتی که رخداد جالب توجهی را در لیست فوق مشاهده کنید کافی است برای دستیابی به جزئیات بیشتر دو بار روی آن کلیک کنید

اما راه حل کاربردی تر اینه که درایو هارا به روز کنید
فایل های سیستمی را تعمیر کنید
و در درجه ی آخر ویندوز جدید نصب کنید
نکته : عمده مشکلات ویندوز بخاطر کیفیت نداشتن ویندوز نصب شده است

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1397/11/06

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!