استفاده بی حد اینترنت ویندوز10

عنوان : استفاده بی حد اینترنت ویندوز10
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

من ویندوزم 7 بود، ی ماهی میشه ویندوز 10 استفاده می کنم، از هات اسپات گوشی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنم. هر سری که سیستم رو با استفاده از گوشی به اینترنت وصل می کنم، در عرض چند دقیقه چند گیگ نت مصرف میشه خود به خود از حجم اینترنتم به مقدار خیلی زیاد کم میشه، چند تا راه هم از طریق سایت ها امتحان کردم که این مشکل حل بشه ولی نشد،،، میشه بگید راهکارش چیه و باید چکار کنم. امونم رو بریده.


پاسخ کارشناس

با سلام
برای محدود کردن استفاده از حجم اینترنت روی لپ تاپ مراحل ذیل را انجام بدید:

در ویندوز دکمه های Win+i را همزمان فشار داده تا وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید سپس به Network & Internet بروید.
از سمت چپ بر روی Data Usage کلیک کنید.

بر روی لیست کشوی در قسمت Show Settings for کلیک کنید و از لیست باز شده شبکه ی وای فای که میخواهید محدودیت اینترنت برای آن ایجاد کنید را مشخص کنید.
اگر میخواهید محدودیت را برای تمامی شبکه های وای فای ویندوز اعمال کنید باید بر روی WiFi (all networks) کلیک کنید.
هنگامی که شبکه مورد نظر خود را انتخاب کردید بر روی دکمه Set Limit کلیک کنید.

در پنجره ای که باز میشود دوره زمانی که میخواهید اعمال کنید باید مشخص شود، اگر میخواهید به صورت ماهیانه محدودیت را تنظیم کنید گزینه monthly را انتخاب کنید ، اگر میخواهید تا فقط یکبار این محدودیت اعمال شود مانند زمانی که به اینترنت هتل متصل هستید باید گزینه One time را انتخاب کنید و اگر میخواهید به صورت نامحدود یعنی بدون مشخص کردن زمان محدودیت حجمی را مشخص کنید بر روی Unlimited کلیک کنید.
برای گزینه های Monthly و One-Time میتوانید تعداد را مشخص کنید.
در تمامی حالات شما قادر هستید محدودیت حجمی را تنظیم کنید یعنی اینکه تا چه میزان حجم را میتوانید از اینترنت استفاده کرد، با فعال کردن این محدودیت تمامی دانلودهای پس زمینه و دانلودهایی که توسط شما انجام شده است را اندازه گیری خواهد کرد.
در صورتی که محدودیت دانلودی شما بیش از حد مشخص شده باشد ویندوز 10 به شما هشداری را نمایش و اینترنت را غیرفعال خواهد کرد.



محدودیت استفاده از هات اسپات گوشی اندرویدی
هات اسپات (Hotspot) قابلیتی بسیار خوب برای به اشتراک گذاری اینترنت دیتا موبایل به سایر دستگاه ها است ، به طور مثال شما در مسافرت هستید و گوشی شما به اینترنت دیتا دسترسی دارد نیاز میشود که لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کنید از آنجایی که در مسافرت وای فای وجود ندارد باید لپ تاپ را به اینترنت گوشی متصل کنید برای همین هات اسپات گوشی را روشن میکنید تا به واسطه وای فای اینترنت به لپ تاپ شما داده شود.
از آنجایی که هزینه های اینترنت دیتا موبایل گران است محدودیت استفاده نقش مهمی پیدا میکند ، برای محدود کردن استفاده دستگاه ها از اینترنت گوشی (هات اسپات) روش زیر را انجام دهید :
1. در گوشی اندرویدی خود وارد تنظیمات شوید.
2. بر روی Wireless & Networks ضربه بزنید.

3. Tethering & Portable hotspot را انتخاب کنید

4. Portable Wi-Fi hotspot را انتخاب کنید.

5. بر وری Data limit ضربه بزنید.
6. هم اکنون از لیست باز شده حداکثر میزان استفاده از اینترنت دیتا گوشی توسط سایر دستگاه ها را مشخص کنید ، در صورتی که میخواهید حجمی دستی را وارد کنید میتوانید بر روی Custom ضربه بزنید.
ویا تو قسمت برنامه ، برنامه هایی مثل واتس آپ یا اینستاگرام را باز کنید و مصرف اینترنت روی دیتا یا وای فای خاموش کنید و یا میتوانید مصرف اینترنت این برنامه ها روی پس زمینه گوشی شما غیرفعال کنید که زمانی که برنامه باز نیس از نت استفاده نشه.




با تشکر ،
اکرم صداقت پور
پاسخیاب

توسط اکرم صداقت پور در تاریخ 1399/06/25

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!