کامپیوتر

عنوان : کامپیوتر
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

وقتی یک فلش را کامل پاکسازی میکنیم ار اطلاعات درون آن و آگه بعد بخواهیم آن اطلاعات را به دست بیاورم باید آکواریوم کنیم آن وقت این اطلاعات که پاک شده بودند در کجا قرار داشتند که برگشتند ؟


پاسخ کارشناس

با سلام
اگر خیلی سوال مهم هست حداقل هزینه را بپردازید
ممنون

توسط مرتضی صادقی در تاریخ 1395/11/19


پاسخ کارشناس

یک جدوای در آغاز فلش هست که در اون آدرس همه فایل های داخل پوشه رو نوشته. چون برای خواندن هر فایل، سیستم عامل باید اول مکان ان فایل در فلش را بداند. اگر ان جدول پاک شود، سیستم عامل فکر میکند هیچ فایلی در فلش نیست.
زمانی که شما یک فایل را shift Delete میکنید یا quick format میکنید ان جوول پاک میشود ولی فایل ها همچنان روی فلش باقی هستند، و در این حالت اگر فایل جدیدی به داخل فلش کپی کنید، داده های جدید روی داده های قبلی نوشته میشوند و داده قبلی پاک میشوند یا بخشی از آنها پاک میشود. تا زمانی که در جایی از فلش فایلی کپی نشود، اطلاعات قبلی آن قابل بازیابی هستند. و اینکه فایل ها دقیقا در کجای فلش نوشته میشوند دست شما نیست. بنابراین هرچقدر از زمان فرمت ساده فلش بیشتر گذشته باشد احتمال بازیابی فایل های قدیمی کمتر است.
برای اینکه داده های قبلی قابل بازیابی نباشند باید موقع فرمت فلش تیک گزینه Quick format را بردارید. اینطوری فرمت بیشتر طول میکشد ولی درعوض همه فایل ها پاک میشوند. همچنین برنامه هایی هستند که اجازه میدهند یک فایل یا پوشه را به طور کامل پاک کنید.
زمانی که در ویندوز Delete میکنید و به سطل آشغال میریزید، آدرس فایل ها پاک نمیشود بلکه ویندوز دیگر ان فایل را نشان نمیدهد. وقتی سطل آشغال پاک میشود، آدرس فایل هم پاک شده و روی آن هم اطلاعات خنثی نوشته میشود تا فایل دیگر قابل بازیابی نباشد. وقتی هم فایل را با shift Delete پاک میکنید فقط آدرس فایل پاک میشود و فایل هنوز قابل بازیابی است.
برای بازیابی اطلاعات نرم افزار هایی هستند مثل recuva، active file recovery ،... در روی هارد دیسک ها هم اطلاعات با افزونگی ذخیره میشوند و انجا احتمال بازیابی اطلاعات بیشتر هست. در گوشی های موبایل هم برخی سیستم عامل ها فایل ها را کاملا پاک میکنند تا قابل بازیابی نباشند، مثلا عکس هایی که از دوربین پاک شدند

توسط مرتضی صادقی در تاریخ 1395/11/24

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!