اشتراک گزاری اینترنت کابلی

عنوان : اشتراک گزاری اینترنت کابلی
گروه درخواست : امنیت و شبکه
شرح درخواست :

اشتراک گذاری اینترنت کامپیوترم به صورت هات اسپات ممکن نیست با توجه به اینکه نرم افزارهای مختلف را نصب کردم و هم اینکه از طریق روش های بدون نرم افزار تلاش کردم میخاستم بدونم آیا تنظیماتی وجود داره که دسترسی به هات اسپات را ممنوع کرده باشد
اگر اینطوره چطور میتونم درستش کنم
سپاس


پاسخ شما

جواب سوالم نیومد شما گفتین ده دقیقه ای جواب میدین
پولم پرداخت کردم
چطور باید پیگیری کنم

توسط حسین ولی پور در تاریخ 1396/07/15


پاسخ شما

ایمیل من : HV6687@GMAIL.COM


توسط حسین ولی پور در تاریخ 1396/07/15


پاسخ کارشناس

با سلام
یه سوال کامپیوتر شما بلوتوث یا وای فای داره؟؟؟

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/07/15


پاسخ شما

بله وایفای داره
من قبلا هم با گوشیم به اینترنت کامپیوتر وصل میشدم با استفاده از نرم افزار
اما ب نظرم کسی عمدا این دسترسی رو قطع کرده باشه
میخاستم ببینم چطور میشه تنظیماتشو برگردوند

توسط حسین ولی پور در تاریخ 1396/07/15


پاسخ کارشناس

من از طریق روش AD-hoc میگم برید ببینید نتیجه میگیرید یا ن
روی Start Menu و سپس Control Panel و در ادامه Network and Sharing Center کلیک کنید
حالا روی Set up a new connection or network کلیک کنید. وقتی پنجره جدید باز شد، اسکرول را به پایین بکشید تا گزینه Set up a wireless ad hoc (computer-to-computer) network را مشاهده کنید. روی آن یک بار کلیک کرده و بعد دکمه Next را بزنید.
در ادامه پنجره‌ای را مشاهده خواهید کرد که توضیح می‌دهد شبکه وایرلس Ad-Hoc چیست و مواردی را در مورد آن بیان می‌کند. مهم‌ترین چیزی که باید توجه داشته باشید، این است که هر دستگاهی که از شبکه بی‌سیم Ad-Hoc استفاده می‌کند، باید در فاصله 9 متری از یکدیگر، در هر جهت، قرار داشته باشند. محدوده حداکثری برد وایرلس و چیزهایی که می‌توانند امواج بی‌سیم را تحت تاثیر قرار دهند، در نظر داشته باشید. شاید به دلیل تداخل‌های احتمالی نصف بردی که انتظار دارید در اختیار داشته باشید.
دومین چیز مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر یک کانکشن وایرلس Ad-Hoc بسازید، هر کانکشن وایرلس دیگری که روی دستگاه داشته باشید، حذف خواهد شد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید می‌توانید به صورت بی‌سیم به یک شبکه متصل شده و آن شبکه را با دیگران با وایرلس به اشتراک بگذارید، باید بگوییم که نمی‌توانید و یکی را باید انتخاب کنید. روی Next کلیک کنید تا به پنجره بعدی بروید.
ین پنجره جایی است که نام شبکه خود و نوع امنیت آن را تنظیم و مشخص می‌کنید. توصیه می‌شود برای نوع سیستم امنیتی Security type از گزینه WPA2-Personal استفاده کنید. این سیستم بهترین امنیتی که می‌توانید با کانکشن ad-hoc داشته باشید، به شما می‌دهد. از رمزی استفاده کنید که برای‌تان مهم نیست آن را به دیگران بدهید. پسوردی که برای چیزهای دیگر نظیر فیس بوک یا اینترنت بانک استفاده می‌کنید را به کار نبرید. اگر این کار را کنید، به زودی پشیمان خواهید شد. اگر در آینده قصد راه اندازی مجدد یک شبکه بی‌سیم ad-hoc (موقت) دارید، می‌توانید گزینه Save this network را تیک زده روی دکمه Next کلیک کنید.
تمام

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/07/16


پاسخ کارشناس

شما هم‌چنین می‌توانید یک شبکه وایرلس ad-hoc را با استفاده از خط فرمان (Command Line) ساخته و غیرفعال کنید. زمانی که شما می‌توانید کاری را از طریق خط فرمان در ویندوز به انجام رسانید، می‌توانید همان کار را با نوشتن یک batch file نیز انجام دهید. این امر به ویژه برای کارهایی که شما بارها و بارها انجام می‌دهید، مفید است.

برای انجام این کار از طریق خط فرمان، نیاز به باز کردن Command Prompt دارید. سریع‌ترین راه برای اجرای آن این است که روی Start Menu کلیک کرده و cmd را در فیلد Search programs and files تایپ کنید. زمانی که برنامه Command Prompt پیدا شد، روی آن راست کلیک کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید.

اول، شما باید مقداردهی اولیه حالت شبکه میزبان را انجام دهید. با این دستور: netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=YourSSID key=YourPassword keyusage=persistent باید در قسمت YourSSID نامی را که برای شبکه می‌خواهید قرار دهید و قسمت YourPassword هم رمزی را که می‌خواهید روی شبکه بگذارید.

دوم، باید شبکه را روشن کنید. با دستور: netsh wlan start hostednetwork
سوم، زمانی که می‌خواهید شبکه را ببندید، از این دستور استفاده کنید: netsh wlan stop hostednetwork

خیلی ساده است. اگر می‌خواهید برای این کار یک فایل batch بسازید، Notepad را باز کرده و کد زیر را داخل آن کپی کنید. مجدد، نام شبکه را در YourSSID و رمز شبکه مورد نظرتان را در YourPassword جایگزین کنید.

@echo off
CLS
:MENU
ECHO.
ECHO…………………………………………
ECHO.
ECHO Press 1, 2, or 3 to select your task, or 4 to Exit.
ECHO…………………………………………
ECHO.
ECHO 1 – Set Wifi Sharing Attributes
ECHO 2 – Start WiFi Sharing
ECHO 3 – Stop WiFi Sharing
ECHO 4 – Exit
ECHO.
SET /P M=Type 1, 2, 3, or 4, then press ENTER:
IF %M%==1 GOTO SET
IF %M%==2 GOTO START
IF %M%==3 GOTO STOP
IF %M%==4 GOTO EOF
:SET
netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=YourSSID key=YourPassword keyusage=persistent
GOTO MENU
:START
netsh wlan start hostednetwork
GOTO MENU
:STOP
netsh wlan stop hostednetwork
GOTO MENU

فایل را روی دسکتاپ با نام AdHocNetwork.bat ذخیره کنید. مطمئن شوید که فایل پسوند .txt نداشته باشد. حالا، هر وقت که می‌خواهید یک شبکه ad-hoc بسازید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که batch file را که ساخته‌اید اجرا کنید (Run as Administrator)


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/07/16


پاسخ شما

ممنونم از وقتی ک گزاشتین
من روش اد هاک رو انجام دادم و حتی در منوی CMD هم یک کانکشن وایرلس ایجاد کردم اما مشکل از ایجاد کانکشن نیست بلکه مشکل من از اجازه دسترسی یا SHARE هست که با اینکه گزینه شو فعال میکنم اما باز هم اجازه اشتراک گزاری اینترنت کامپیوترم رو از طریق وایرلس نمیده

توسط حسین ولی پور در تاریخ 1396/07/16


پاسخ کارشناس

تنظیمات کارت شبکه تون به هم ریخته ویندوز جدید نصب کنید تا تنظیمات کارت شبکه به حالت اول برگرده


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/07/16

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!