یه سوال عمومی

عنوان : یه سوال عمومی
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

سلام آیکیو چیست و آیکیو ۱۲۰ به چه درد می خوره و الان در ایران تا رتبه چند داریم


پاسخ کارشناس

با سلام
منظورتون چیه دقیقا
هوش هست؟؟؟

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/09/02


پاسخ کارشناس

بسیاری از ما ممکن است در صحبت های روزانه خود از اصطلاح IQ استفاده کنیم، بدون آن که از معنای دقیق آن اطلاعی داشته باشیم. IQ مخفف عبارت Intelligence Quantity است و معنای آن بهره هوشی است. روانشناسان برای محاسبه بهره هوشی از فرمولی ساده استفاده می کنند.در این فرمول سن ذهنی فرد بر سن زمانی او تقسیم و سپس در عدد 100 ضرب می شود. اگر بخواهیم کمی این فرمول را ساده تر کنیم می توانیم بگوییم، اگر توانایی ذهنی فردی کاملا برابر با توانایی باشد که همسالان او در آن محدوده سنی دارند، بهره هوشی او مساوی با عدد 100 خواهد بود.

البته کمی بالا یا پایین تر بودن از عدد 100 نشانه دهنده هوش بالاتر یا پایین تر نمی تواند محسوب شودو متخصصان درباره تفسیر عدد به دست آمده با احتیاط زیادی عمل می کنند. در واقع به صورت معمول حد فاصل نمرات 90 تا 109 را به عنوان هوش متوسط در نظر می گیرند. البته روانشناسان برای این موضوع دلایلی دارند.
یک گام بلند برداشتن و از روی یک پایه تحصیلی جهش کردن، آرزوی خانواده‌هایی است که می‌خواهند فرزندی متفاوت داشته باشند، اما بر خلاف تصور عامه، جهیدن و پیش‌افتادن از همکلاسی‌ها و همسالان یک شرط دارد، شرطی به بزرگی آی‌کیو 120 که هر کسی از آن بهره‌مند نیست. سال‌ها قبل، جهش تحصیلی کار نسبتا آسانی بود و لازمه‌اش این که والدینی که گمان می‌کردند کودکی باهوش دارند این موضوع را با مدرسه و سپس با اداره آموزش و پرورش در میان می‌گذاشتند و اگر آنها نیز توان علمی دانش‌آموز را تائید می‌کردند او در جلسه امتحان حاضر می‌شد و به شرط قبولی در همه دروس به پایه بالاتر جهش می‌کرد.
پس به صورت ساده تر یعنی کسانی که میتونن جهشی بخونن رو میگن و یکی از آیکیو های بالا به حساب میاد
در این میان کشور ما ایران با ضریب هوشی متوسط 84 رتبه 97 را بین 185 کشور جهان دارا می‌باشد.
ولی در یه جایی خوندم که تعداد آی کیو هایی که در ایران هست زیر 500 نفر هست و دقیقا یادمه نوشته بود و این یعنی فاجعه
یه مجله خارجی بود یادم نیس اسمش چی بود



با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/09/02

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!