مشکل نصب اندروید استودیو

عنوان : مشکل نصب اندروید استودیو
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

با عرض سلام و خسته نباشید...
وقتی میخوام اندروید استودیو رو نصب کنم اصلا نمیدونم چرا کلا پنجره هایی که موقع نصب برام باز میشه با آموزش های نصبش متفاوته.
اندروید استودیو نصب میشه تو وسطای نصب اندروید استودیو ازم مسیر Android SDK رو میخواد و نوشته که Android SDK رو سیستمت نصب شده. ولی هر کاری میکنم نمیتونم پیداش کنم. شنیدم که میگن اکثرا تو مسیر :
C:UsersadmanAppDataLocalAndroidsdk
هست ولی من بعد از فایل Local اصلا فایلی به نام Android ندارم.


پاسخ شما

نمیخوایید جواب بدید!!!

توسط سینا در تاریخ 1396/10/19


پاسخ کارشناس

با سلام
من چند روز پیش دانلود کردم و نصب کردم
اینم راهنمای نصب من


راهنمای نصب

1- برای نصب برنامه لازم است نرم افزار Java SE Development Kit که به اختصار JDK نامیده می شود بر روی سیستم شما نصب باشد، در صورت نیاز می توانید آن را از طریق این لینک دانلود کنید. همچنین در صورتی که از لینوکس استفاده می کنید به سیستم مورد نیاز توجه داشته باشید.

2- در هنگام نصب امکان وجود خطای شناخته نشدن جاوا توسط نرم افزار وجود دارد که به شکل زیر می توانید این مشکل را برطرف نمایید ( مراحل زیر بر روی ویندوز 7 انجام شده است ):
- ابتدا بر روی گزینه Computer در دسکتاپ ویندوز کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
- از پنجره باز شده گزینه Advanced system settings را انتخاب نمایید.
- بر روی تب Advanced کلیک نمایید و در قسمت پایین این پنجره گزینه Environment Variables را باز نمایید.
- در قسمت System variables بر روی گزینه New کلیک نمایید.
- در قسمت Variable name نام JAVA_HOME را وارد و در قسمت Variable value مسیر C:Program FilesJavajdk1.8.0_121 را اضافه نمایید و مجددآ نرم فزار را اجرا و نصب کنید.

نکته : پسوند آخر مسیر ذکر شده مربوط به ورژن JDK می شود به طور مثال ( jdk1.8.0_121 ) مربوط به ورژن JDK 8.0 Update 121 می شود و شناسه این ورژن با نام 1.8 می باشد. برای نصب اندروید استودیو نیاز به حداقل ورژن 1.8 یا به عبارتی JDK 8.0 دارید.

3- در صورتی که نسخه ی باندل شده با SDK Manager را دریافت کرده اید در اولین اجرای برنامه، از شما درخواست می شود که SDK ها و سایر کتاب خانه های مد نظر خود را دریافت کنید، اما این کار متاسفانه با آی پی ایران میسر نیست. در صورتی که تغییر آی پی برایتان مقدور نیست یا اینکه نسخه های بدون باندل را دریافت کرده این، می توانید SDK Manager و تمامی SDK های موجود در حال حاضر را از اینجا دریافت کنید.

توجه داشته باشید که بعد از دریافت SDK به صورت دستی، محل نصب آن را با راهنمایی که در مرحله ی 2 ذکر شده بود، در Variable Enviroment ای به نام ANDROID_HOME ذخیره کنید و در صورتی که اندروید استودیو در اولین اجرای خود محل نصب آن را خواست همان آدرس را بدهید. در این صورت علاوه بر Android Studio دیگر برنامه هایی که از SDK استفاده خواهند داشت نیز بدون گرفتن آدرس آن به صورت مستقل از شما آن را خواهند یافت.

اگر با انجام تمامی این کار ها نتوانستید اجرای اولیه استودیو را به هر دلیلی موفقیت آمیز طی کنید، به محل نصب اندرویید استودیو بروید. سپس وارد پوشه ی bin شده و فایل idea.properties را با یک ویراشگر متن باز کنید و خط زیر را به آن اضافه کنید :

disable.android.first.run=true

پس از آن آدرس SDK در تنظیمات برنامه به صورت دستی وارد کنید. برای این کار ابتدا روی Configure کلیک کنید، سپس Project Defaults و سپس Project Structure را انتحاب کنید. اکنون SDK Location را انتخاب کرده و محل نصب SDK و در صورت نیاز JDK را وارد کنید. در این صورت برنامه دیگر اصراری برای چک کردن مخازن گوگل بدون تعامل کاربر نخواهد داشت و شما می توانید از آن استفاده کنید.

4 - توجه داشته باشید که در اولین پروژه ی خود بسته به پروژه، برنامه به صورت خودکار شروع به دانلود Gradle Wrapper مناسب با آن شماره API خواهد کرد. در صورتی که تمایل دارید خودتان آن را دانلود کنید به وبسایت رسمی Gradle مراجعه فرمایید و نسخه ی مورد نظر را دریافت کنید.

نکته : نسخه ی ویندوز این برنامه دارای دو فایل اجرایی مختلف برای سیستم های 32 و 64 بیتی است. در محل نصب برنامه به پوشه ی bin مراجعه کنید. فایل studio.exe فایل اجرایی مناسب برای سیستم های 32 بیتی و فایل studio64.exe فایل اجرایی مناسب برای سیستم های 64 بیتی است.

از سایت p30download گرفتم.
ببین همین کارها را انجام میدی؟

با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/10/19

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!