نصب سیستم عامل مک

عنوان : نصب سیستم عامل مک
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

با سلام من می خواهم سیستم عامل مک روی سیستم کامپیوتر که الان روش ویندوز است به صورت فیزیکی بریزم نه با وین ورر نمی خواهم مثل ویندوز واقعی نصب کنم ممنونم کمک کنید بتونم اون را بوت کنم


پاسخ کارشناس

با سلام
BIOS یا UEFI روی حالت Optimized Defaults قرار دهید.
VT-d پردازنده خود را غیر فعال کنید.
CFG-Lock را غیر فعال کنید.
حالت Secure Boot Mode را غیر فعال کنید.
IO SerialPort را غیر فعال کنید.
XHCI Handoff را فعال کنید.
USB 3.0 را غیر فعال کنید.

پس از اعمال تغییرات ذکر شده در فوق آن‌ها را ذخیره کرده سپس کامپیوتر خود را خاموش کنید. اکنون فلش مموری حاوی مک را به کامپیوتر متصل کرده و کامپیوتر را روشن کنید. سپس کلید وارد شدن به منوی بوت کامپیوتر خود را فشار بفشارید. در منوی بوت فلش مموری خود را انتخاب کرده سپس گزینه Boot Mac OS X from USB را انتخاب کنید.
پس از اجرای اینستالر از شما خواسته می‌شود تا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس نیاز است تا درایو مورد نظر خود را جهت نصب سیستم عامل macOS آماده کنید. بدین منظور در قسمت فوقانی صفحه نمایش روی گزینه Utilities کلیک کرده و برنامه Disk Utility را اجرا کنید. حال درایو مورد نظر خود را جهت نصب سیستم عامل macOS انتخاب کرده و روی گزینه Erase کلیک کنید. در این مرحله شما می‌توانید نام درایو را به نام مورد نظر خود تغییر دهید. سپس در بخش Format گزینه (OS X Extended (Journaled و در بخش Scheme گزینه GUID Parition Map انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Erase کلیک کنید.
در مرحله بعدی نیاز است تا کامپیوتر خود را ریستارت کرده و کلید ورود به تنظیمات BIOS را بفشارید. سپس کامپیوتر را از طریق فلش بوت کنید. پس از آن در صفحه Clover boot درایو نصب سیستم عامل macOS را انتخاب کنید.
پس از نصب سیستم عامل macOS روی کامپیوتر، برنامه MultiBeast را اجرا کنید. سپس روی گزینه Quick Start کلیک کرده و بسته به نوع کامپیوتر خود یکی از گزینه‌های UEFI Boot Mode یا Legacy Boot Mode را انتخاب کنید. بدین ترتیب درایورهای لازم روی سیستم شما نصب خواهند شد. در نهایت کامپیوتر خود را ریستارت کرده و فلش مموری را از کامپیوتر جدا کنید.


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1398/01/18

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!