در مورد ورد

عنوان : در مورد ورد
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

با سلام بنده متنی رو در ورد به اندازه 6کوچک کرده ویک طرف صفحه قرارداده ام برای کوچک کردن کادر باید چیکار کنم


پاسخ کارشناس

با سلام
برای کوچک کردن سایز صفحه
ابتدا برنامه ورد را با یک سند خالی باز کرده یا سند مورد نظرتان را باز کنید.

۲- به تب Page Layout بروید.

۳- بر روی آیکان سایز (size) کلیک کرده سپس اندازه استاندارد مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.


درصورتی که یک اندازه خاص مدنظر شماست که در لیست اندازه‌های استاندارد نیست، کافیست بر روی More Paper Sizes در پایین کادر Size موجود در تب Page Layout کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته صفحه برایتان نشان داده شود.

در این پنجره می‌توانید یکی از سایزهای استاندارد را انتخاب کنید و سپس عرض (Width) و ارتفاع (Height) صفحه کاغذ را به دلخواه برحسب واحد طولی اینچ (Inch) وارد کنید.

برای تغییر اندازه حاشیه‌ها و افقی یا عمودی بودن صفحه هم می‌توانید به تب Margins بروید. در آینده به بخش حاشیه و ... پرداخته خواهد شد.


برای تنظیم کادر یا حاشیه دور صفحه :


با توجه به توضیحات بالا برای تغییر اندازه حاشیه کافیست بر روی سربرگ PAGE LAYOUT کلیک کنید و با باز شدن ریبون و گزینه های آن به کادر گروه Page Setup بروید. از این کادر گروه بر روی گزینه Margins کلیک کنید.

Normal: اندازه حاشیه بصورت عادی با فاصله ۲/۵۴ سانتیمتر از تمامی لبه های کاغذ در نظر گرفته خواهد شد.
Narrow: با انتخاب این گزینه اندازه حاشیه ۱/۲۷ سانتیمتر از چهار طرف کاغذ درج خواهد شد.
Moderate: این گزینه اندازه حاشیه از لبه بالا و پایینی کاغذ را به اندازه ۲/۵۴ سانتیمتر و از لبه های سمت چپ و راست به اندازه ۱/۹۴ سانتیمتر قرارخواهد داد . Wide: این گزینه عمق حاشیه بیشتری در حدود ۲/۵۴ از بالا و پایین کاغذ و ۵/۰۸ از سمت چپ و راست کاغذ درج خواهد نمود.
Mirrored : قرینه، آینه­ ای، حاشیه­ ها ازبالا و پایین، داخل و خارج را تنظیم میکند .

اینها حاشیه هایی بود که Word برای شما در نظر گرفته بود اما اگر شما قصد دارید نوع حاشیه ها را خودتان انتخاب کنید می توانید از طریق گزینه Custom Margins موجود در انتهای همین کادر این کار را انجام دهید. با کلیک بر روی این گزینه کادری مطابق شکل زیر باز می شود که شما می توانید تنظیمات خود را انجام دهید.

۱. Top : با تایپ و یا انتخاب مقدار مورد نظر در کادر این گزینه میتوانید مقدار حاشیه مورد نظر خود از بالای صفحه را تنظیم نمایید.
۲. Left : با تایپ و یا انتخاب مقدار مورد نظر در کادر این گزینه میتوانید مقدار حاشیه مورد نظر خود از سمت چپ صفحه را تنظیم نمایید.
۳. Bottom : با تایپ و یا انتخاب مقدار مورد نظر در کادر این گزینه میتوانید مقدار حاشیه مورد نظر خود از پایین صفحه را تنظیم نمایید.
۴. Right : با تایپ و یا انتخاب مقدار مورد نظر در کادر این گزینه میتوانید مقدار حاشیه مورد نظر خود از سمت راست را تنظیم نمایید.
۵. Gutter : توسط این گزینه مقدار عمق شیرازه قابل تنظیم میباشد.
۶. Gutter Position : توسط این گزینه میتوانید سمت دلخواه خود را برای عمق شیرازه در نظر بگیرید.


در ناحیه Orientation
۷. در این ناحیه میتوانید نوع قرار گیری صفحه را مشخص کنید. در گرینه Portrate (کاغذ ایستاده) و Landscape (کاغذ خوابیده) که توسط آیکون ها نیز نمایش داده میشوند، انتخاب و تنظیم نمایید.


در ناحیه Pages
۸. در این ناحیه میتوانید نوع حاشیه گذاری را تنظیم کنید.

ناحیه Preview
۹. در این ناحیه پیش نمایشی از صفحه نمایش داده خواهد شد و شما قادر خواهید بود تغییرات اعمال شده را در این ناحیه مشاهده کنید.

۱۰. Apply to : این گزینه نیز شامل دو زیر مجموعه میشود. گزینه Whole Document که تغییرات را برای تمامی سند (صفحات سند) اعمال خواهد نمود و گزینه Select text که تغییرات وارد شده توسط کاربر را برای ناحیه نوشتاری و یا صفحه خاصی که از سوی کاربر تعیین میگردد اعمال خواهد نمود.

درنهایت با کلیک بر روی دکمه Ok میتوانید تنظیمات انجام شده را ذخیره و در سند مورد نظر اعمال نمود.



با تشکر ،
اکرم صداقت پور
پاسخیاب

توسط اکرم صداقت پور در تاریخ 1399/08/25

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!