blue screen

عنوان : blue screen
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

سلام من چند وقتیه دارم با پیسی کار میکنم بلو اسکرین میگیرم با کد critical structure corruption این دفعه اومدم با mdsched.exe چک کردم سیستم که ریستارت شد این پیام رو داد Windows Memory Diagnostic : your computer has a memory problem memory problems can cause your computer to lose information and و ادامش میشه کمک کنین مشکل از کجاست؟


پاسخ کارشناس

با سلام

راهکار اول : استفاده از ابزار Windows Memory Diagnostic
در قسمت search ویندوز تایپ کنید Windows Memory Diagnostic و روی آن کلیک کنید در صفحه باز شده گزینه Restart now and check for problems را انتخاب کنید تا سیستم Restart شود و این ابزار خطاها و مشکلات مربوط به حافظه RAM را شناسایی کرده و آنها را رفع کند.

راهکار دوم : استفاده از ابزار +Memtest86
ابتدا ابزار Memtest86+را دانلود کنید و محتویات فایل این برنامه را با استفاده از ابزار Memtest86+ USB Installer که در فایل آن نیز موجود است بر روی یک فلش مموری Bootable شده یا قابل بوت شدن بریزید. بعد از این مرحله کامپیوتر را Restart کرده و از تنظیمات BIOS بوت را بر روی فلش مموری تنظیم کنید تا فلش مموری را بخواند و آنرا بوت کند.

راهکار سوم : استفاده از ابزار Driver Verifier ویندوز
ابزار Driver Verifier هرگونه مشکلی که مربوط به درایور در سیستم است را حل و فصل میکند. استفاده از این ابزار هنگامی سودمند است که شما میتوانید به ویندوز خود بدون هیچ مشکلی لاگین کنید اما نه در حالت Safe mode. توجه کنید که برای اینکار ابتدا یک Restore Point از ویندوز تهیه کنید. برای استفاده از این ابزار در RUN تایپ کنید VERIFIER و اینتر را بزنید سپس در صفحه باز شده یا Driver Verifier Manager گزینه دوم یا (Create custom settings (for code developers انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید و تیک چک باکس های Randomized low resources simulation و DI compliance checking را بردارید روی Next را بزنید، در صفحه بعد گزینه Select driver names from a list را انتخاب نموده و روی Next کلیک کنید و تمام درایور ها را به جز درایور های خود مایکروسافت انتخاب کنید و Finish را بزنید.

راهکار چهارم : استفاده از System Restore
کلید های ترکیبی Windows و R را بفشارید و در RUN تایپ کنید sysdm.cpl و اینتر را بزنید. به تب System Protection رفته و روی دکمه System Restore کلیک کنید و Restore point مورد نظر خود را انتخاب نمایید و روی Next کلیک کنید. در آخر نیز سیستم را Restart کنید.

راهکار پنجم : بروز رسانی BIOS
آپدیت کردن BIOS چاره کار بسیاری از مشکلات سیستم است و همین مشکل نیز میتواند با آپدیت کردن BIOS حل شود. برای انجام این کار RUN را باز کرده و تایپ کنید msinfo32 و اینتر را بزنید در قسمت System Information در پایین BIOS version را مشاهده میکنید که ورژن BIOS سیستم را نمایش میدهد. با توجه به شرکت سازنده مادربورد کامپیوترتان میتوانید به سایت سازنده مادربورد مراجعه کنید و آخرین ورژن BIOS را دانلود کرده و آنرا روی BIOS نصب کنید.

نکته : به هیچ وجه هنگام آپدیت کردن BIOS کامپیوتر را Shutdown و یا از برق نکشید زیرا این کار به سیستم آسیب میزند و به این سادگی ها نیز مشکل رفع نمیشود.
راهکار ششم : رفع عیب کردن خطای BSOD
ابزار BlueScreenView را دانلود کنید و آنرا روی سیستم نصب کنید. نرم افزار را اجرا کرده و در قسمت Bug Check String بایستی MEMORY_MANAGEMENT را مشاهده کنید و در قسمت Caused By Driver علت مشکل را در گوگل Search کنید و راه حل آنرا بیابید.

راهکار هفتم : استفاده از ابزار های CCleaner و Malwarebytes
ابتدا نرم افزار های CCleaner و Malwarebytes را دانلود و نصب کنید. نرم افزار Malwarebytes را اجرا کنید تا سیستم را اسکن کند و بدافزارها و فایل های مخرب را شناسایی کرده و آنها را حذف کند. سپس نرم افزار CCleaner را اجرا کنید تا سیستم را پاکسازی و تمیز کند.

راهکار هشتم : بررسی سالم بودن اسلات های حافظه RAM
برای انجام این کار باید سراغ مرکز تعمیرات تخصصی کامپیوتر بروید. اما قبل از این کار بهتر خودتان نیز کمی برای حل مشکل دست به کار شوید. اگر شما دو عدد حافظه RAM دارید RAM ها را از اسلات هایشان خارج کنید و اسلات ها و حافظه ها را تمیز کنید و جای حافظه های RAM را در اسلات تعویض کنید. یعنی حافظه اولی را در اسلات حافظه دوم و حافظه دوم را در اسلات حافظه اول جا بزنید. اگر بعد از انجام این کارها باز هم مشکل پا بر جا بود شاید با تعویض حافظه RAM مشکل حل شود. پیروز ، موفق باشید


با تشکر ،
اکرم صداقت پور
پاسخیاب

توسط اکرم صداقت پور در تاریخ 1399/09/01


پاسخ شما

سلام راهکار دوم رو امتحان کردم و این شد نتیجش 630 تا ارور پیدا کرد آیا رمم مشکل داره و باید عوض کنم یا میشه تعمیرش کرد؟

توسط امیر مظفری در تاریخ 1399/09/02


پاسخ کارشناس

با سلام
بله باید روی یه سیستم دیگه هم چک بشه اگه مشکل داشته باشه باید تعویض بشه.


با تشکر ،
اکرم صداقت پور
پاسخیاب

توسط اکرم صداقت پور در تاریخ 1399/09/02

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!