خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر؟

عنوان : خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر؟
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

با سلام و عرض خسته نباشید
ماه پیش یک سیستم با کانفیگ بالا جهت انجام کار تز دکترا که برای رندرینگ نیاز داشتم، تهیه کردم، وقتی سیستم مشغول رندرینگ بود صدای فن ها زیاد می شد و در طول 1 ماه مشکلی نداشتم، از دیشب در حین رندرینگ ناگهان سیستم خاموش کرد و روشن که می کنم یا در حین بالا آمدن ویندوز خاموش می کند یا چند دقیقه پس از اینکه ویندوز بالا آمد این اتفاق می افتد، و نکته دیگه اینکه صدای فن ها مثل حالتی است که سیستم تحت بار باشد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید واقعا گیج شده ام و نمی دانم باید چه کاری انجام دهم و مشکل از کجاست.


پاسخ شما

از کارشناسان محترم کسی پاسخگوی سوال بنده نیست؟

توسط حمید در تاریخ 1396/01/04


پاسخ کارشناس

با سلام
خاموش شدن ناگهاني سيستم شما ميتونه دلايل مختلفي داشته باشه :
1- كثيف بودن فن و گرم شدن بيش از اندازه CPUكه براي حل آن بايد فن سيستم رو تميز كنيد . البته ممكنه داغ شدن CPU به خاطر خمير سيليكون نامرغوب باشه . خمير سيليكون خميريه كه بين CPU و هيت سينك سيستم قرار ميگيره و گرما رو از CPU به هيت سينك منتقل مي كنه و باعت خنك شدن CPU ميشه پس بهتره كه خمير مرغوب و با كيفيت رو از بازار تهيه كنيد و روي CPU بماليد .
2 - پشت سيستم شما، قسمتی که سیم برق متصل می شود منبع تغذیه وجود دارد که یک جعبه کوچک همراه با فن است که گرما را از اجزای آن دور خواهد کرد. زمانی که منبع تغذیه دچار مشکل شود کامپیوتر شما به صورت ناگهانی خاموش می شود . در حالی که شما می توانید منبع تغذیه را جایگزین کنید ازین کار اکیدا خودداری کنید و تلاشی برای باز کردن منبع تغذیه حتی در زمان خاموش بودن را انجام ندهید زیرا امکان دارد هنوز حامل ولتاژ های خطرناک باشد .
3 - احتمال دارد مشکلی در سیستم عامل شما وجود داشته باشد لطفا مراحل زیر را برای اطمینان چک نمائید:
کامپیوتر خود را ریستارت کرده و هنگام بوت شدن آن را بر روی CMOS تنظیم کنید سپس وقتی کامپیوتر شما با تنظیمات CMOS لود شد، اجازه دهید تنظیمات به درستی کامل گردد. اگر کامپیوتر شما پس از کامل شدن تنظیمات CMOS خاموش نشد سیستم عامل شما دچار مشکل است و شما نیاز دارید مجدد سیستم عامل مورد نظرتان را نصب نمائید .
4 - یکی از علل نادر در خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما، ویروس های کامپیوتری هستند. برخی از ویروس ها کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در کامپیوتر شما اجرا می شوند. برای برطرف کردن این مشکل یک آنتی ویروس به روز نصب نمائید تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه کامپیوترتان مطمئن شوید .

با تشکر ،
محمد جواد توانگر
پاسخیاب

توسط محمد جواد توانگر در تاریخ 1396/01/04

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!